Aktuality, Vzdělávání, Ze světa inovací  /  19. 11. 2020

„Vzdělávací tým“ SIC obsadil 3. místo v národním kole hackathonu DigiEduHack

12. a 13. listopadu 2020 proběhl již druhý ročník celosvětové akce s názvem DigiEduHack, tentokrát online. Jedná se o globální iniciativu zaměřenou na řešení nejnáročnějších výzev digitálního vzdělávání, skládající se z řady lokálních hackatonů po celé Evropě i mimo ni. Letos se poprvé zapojila také Česká republika. Deset tuzemských týmů obdrželo nelehký úkol – vytvořit pro učitele platformu, která umožní sdílet příklady dobré praxe (nejen) v rámci online výuky.

Do hackathonu se přihlásily také dvě zástupkyně Středočeského inovačního centra (SIC). Jejich tým, který představil projekt Reach4Teach – platformu a mobilní aplikaci pro učitele, se umístil mezi vítěznými projekty.

Martina Vycudilíková, projektová manažerka pro výzkum a vzdělávání, spolu s Athziri Moreno, manažerkou pro zahraniční vztahy, byly součástí týmu, který navrhl řešení pro snadné a přehledné vyhledávání informací a podkladů z oblastí nových výukových metod, nových technologií využitelných ve výuce, nových poznatků z vyučovaných oborů nebo projektů pro školy a studenty. Platforma může sloužit i jako setkávací místo pro učitele a vědce, kteří vnesou do školní výuky pohled odborníka na dané téma.

Druhou polovinu týmu SIC tvořila Eva Kospachová, učitelka informatiky a fyziky na gymnáziu J. S. Machara v Brandýse nad Labem, její dcera, studentka informatiky z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, Eva Kospachová, ml., a Matěj Bulant, ředitel odboru Národního pedagogického institutu.

Tým SIC soutěžící v rámci národního kola hackathonu DigiEduHack. Foto zleva: Eva Kospachová, Eva Kospachová mladší, Martina Vycudilíková, Athziri Moreno

Martina Vycudilíková ze SIC komentuje napínavý průběh i verdikt poroty: „Bylo to náročné, protože do soutěže jsme šli, aniž bychom předem měli vymyšlené jakékoliv řešení. Celý náš projekt vznikl během tohoto jednoho a půl dne. Myslím, že porota ocenila také náš pracovní postup, metodu Design Thinking používanou při navrhování produktů a k řešení problémů, která staví do centra uživatele. Přímo během hackathonu jsme se například dotazovali třech středoškolských učitelů a získali od nich podněty, které nám pomohly definovat problém a navrhnout vhodné řešení“, a dodává: „Třetí místo mě těší, ale především jsem ráda za prohloubení naší spolupráce s gymnáziem J. S. Machara v Brandýse nad Labem. Věřím, že se nám společně podaří projekt Reach4Teach v budoucnu realizovat, protože podobný nástroj ve vzdělávacím systému evidentně chybí.“ 

Premiérovou účast ČR ve světové soutěži organizovalo MŠMT, DigiKoalice a Czechitas. Každá země obdržela na startu jednu výzvu. Název české zněl: „Sdílení pro lepší vzdělávání.“

www.s-ic.cz

Odkaz na oficiální stránku DigiEduHack najdete ZDE.

Odkaz na oficiální stránku národního kola DigiEduHack najdete ZDE.